English
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

بازدید اعضای هیئت علمی از نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT)

به همت معاونت پژوهش و فناوری بازدید اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ از نمایشگاه خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) در تاریخ ۲۹ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

این بازدید با هدف آشنایی بیشتر اعضای هیئت علمی از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های علمی شرکت‌های دانش بنیان مستقر در خانه نوآوری و فناوری ایران و تشویق برای توسعه همکاری اعضای هیئت علمی و دانشجویان با خدمات ارائه شده توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان و این مرکز صورت پذیرفت.

در ابتدا، بازدید از غرفه‌ها و توضیح محصولات دانش بنیان توسط کارشناسان مربوطه صورت پذیرفت.

سپس نشستی با حضور دکتر سپهوند مشاور علمی دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و مهندس حسینی نماینده یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق برگزار گردید. در انتهای این بازدید برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ با معاونت علمی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شایان ذکر است خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) از سال ۱۴۰۰ با همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان به منظور معرفی محصولات شرکت های دانش بنیان ایرانی افتتاح شد. هدف اصلی این نمایشگاه پذیرش و بازدید هیئت های تجاری خارجی از محصولات دانش بنیان و افزایش آمار صادراتی و فروش محصولات این شرکت ها است.

خانه نوآوری و فناوری ایران دارای چندین شعبه خارج از کشور در کشورهای کنیا، استانبول، سوریه، ازبکستان، کرواسی و اوگاندا، ۲ شعبه در چین و ۲ شعبه در عراق است که به همراه شعبه مرکزی در شهر تهران جهت کمک به صادرات شرکتهای دانش بنیان ایرانی در کشور هدف در حال فعالیت هستند.